021-2936

ترکیب رنگ و رنگ شناسی


نسیمه فلاحی نژاد 9 آذر 1400

یکی از مباحث خیلی مهم در طراحی، داشتن علم رنگ شناسی است. اینکه ما بتوانیم تمامی رنگ ها را درست تشخیص داده و بشناسیم و بدانیم که هر رنگی در کجا جا داشته و چه کاربردی دارد و یا اینکه از ترکیب رنگ های مختلف چه رنگی به وجود می آید و چه مفاهیمی را می توانیم با رنگ ها القا کنیم و یا در چه جاهایی می توانیم از چه رنگ هایی استفاده کنیم، همه و همه جز مبحث رنگ شناسی محسوب می شود.

یادگیری ترکیب رنگهای مختلف ساده ترین موضوعی است که می توانیم قبل از قدم نهادن به رشته هنری موردنظرمان یاد بگیریم. اصل مهم در رنگ شناسی، سردی و گرمی رنگ ها است. در مثلث ترکیبی رنگ های اصلی، رنگ قرمز، نهایت گرمی و رنگ آبی نهایت سردی را نشان می دهد. زرد یک رنگ گرم است اما درجه ی گرمای آن از قرمز کمتر است.

در زنگ هنر دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول انقلاب با شناخت رنگها و یادگیری عملی ترکیب رنگ ، طرح هایی خلاقانه رسم کردند و با ترکیب های رنگی که از قبل در این کلاس آشنا شده بودند، طرح های خود را رنگ آمیزی نمودند. در ادامه ویدئوی طرح های دانش آموزان که با ترکیب رنگ توانستند روح و زیبایی جذابی به طرح های خود دهند قابل مشاهده است.

 

  • فضای مجازی :

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد .*